Tailsweep topp

Saturday 6 August 2011

blogghörna


Här är skrivbordet i mitt arbetsrum som alltså egentligen är ett förberett litet flickrum. Men här huserar jag tills vidare. Ovanför skrivbordet har jag ett inramat gammalt sjökort från 50-talet från min barndoms sommarställe. Ny fin skrivbok från Day och favoritkoppen Ting (industiporslin i design av Ingegerd Råman för norska Figgjo). Lampan behöver nog ingen närmare presentation. Älskar den och skulle vilja ha flera :)

pics: seventeendoors

Tittar man noga kan man se mig som liten tjej sittandes just vid det här skrivbordet på det lilla inramade fotot..

4 comments:

  1. Vilken fin blogghörna! och lampan, hur fin som helst, förstår att du vill ha fler, kram

    ReplyDelete
  2. Hej hopp. Jag tror jag lägger bud på din snygga skrivbord stol! ÅÅÅ vad snygg den är. Allt är snyggt men den får mig att bli lite avund, hihihi.

    Önskar dig en fin kväll!

    kram CC

    ReplyDelete
  3. Ja jag vet, jag blev helt till mig när jag såg den :) bryter av så fint till allt det svartvita, tur att du inte vet vad den kostade, hihi, kram fina!

    ReplyDelete
  4. Tack för snälla kommentarer! Men jag ska tillägga att golvet är brunt så det är inte så svartvitt som det ser ut på bilden. På det bruna golvet ligger en mustig kelimmatta också, som mjukar upp..
    Jag får ta fler bilder av mitt lilla kontor/flickrum..
    Kram
    Ulrika

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.