Tailsweep topp

Saturday 24 September 2011

bloggkärlek


Idag vill jag tipsa om en blogg som heter Mary made this. Den bjuder bland annat på fina bilder från ett underbart hem. Köket är en en dröm med ett stort fantastiskt fönster och carrarramarmor (titta ut genom fönstret också, vilken idyll! Får mig att vilja lämna stan).

Vad som är speciellt med Mary made this är att den bjuder inte bara på vackra bilder, den är också otroligt välskriven. Läs till exempel det här inlägget om familjens älskade sommarställe. Jag blir helt tagen av texten.

Vackra dukningar bjuds det på, kanske speciellt idag när Maria firar en stor bemärkelsedag.. Arrangemanget på pianot; stilrent och vackert som bara den.

Innan jag avslutar måste jag tipsa om ett annat inlägg hos Mary made this, som visar bilder från en gård som funnits länge i familjens ägo. Ett ställe med själ, som det mesta som Maria visar har.

pics: borrowed from Mary made this

Ha en underbar lördag!!


7 comments:

  1. Så underbart hem hon har- köket är ju ljuvligt- utsikten är ju.....Tack för tipset. Kram Johanna

    ReplyDelete
  2. Ja underbara bilder och underbart hem! Tack för att du tipsade!

    Trevlig helg!
    /a

    ReplyDelete
  3. Love this place - sooo nice :)
    Ha en underbar helg -
    A xx

    ReplyDelete
  4. Åh, vad fint skrivet, Ulrika! Vilken jättefin födelsedagspresent. Dina ord om mitt hem och om min blogg gör mig så glad! Tusen tack, fina fina!
    Kramar
    Maria

    ReplyDelete
  5. har just hittat till både dig och Maria. Kul kul!

    ReplyDelete
  6. Ååå vad jag glad jag blir att du gillade inlägget, Maria, mitt enda problem var nog att begränsa antalet fina bilder o få fram hur mycket känsla det finns i din blogg!
    Kram Ulrika

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.