Tailsweep topp

Saturday 21 April 2012

kids room - nature style


Här hemma går barnens rum i milda pasteller och sekelskiftesstil, men till landet blir det något helt annat. Svart, vitt och grått tänkte jag, och eftersom det är så litet finns det ingen annan lösning än en våningssäng. Jag hittade vår gamla som jag och min syster sov i som barn på vårt sommarställe i ett förråd, och den har nu fått ett par lager vit färg.


Till sängen tänkte jag de här kuddarna från by nord som kommer från Daniella Wittes fina webbutik, Inreda Utreda. Tanken var att stora tjejen skulle få hästen, och den lilla bebispingvinen, men så blev det inte. Storasyster ville ha pingvinen, och det ville visst lillasyster också. Den fina afrikanska korgen kommer från Room och är ett tips, kan användas till allt möjligt, passar in överallt och kostar 65 kronor!


Härifrån (danskt hem ur norska Boligpluss från januari 2011) kommer inspirationen till flickornas rum, men istället för ett får blev det alltså en häst. Vi har en svartvit komattta i ett skåp någonstans också, som jag tänker passar bra på landet där det säkert kan bli golvkallt.

pics: seventeendoors (photo in Boligpluss by Morten Holtum)
Någon fluffig liten kanin kommer inte att flytta in hos oss, men visst är den supersöt!? 

I just bought two pillows from by nord via Daniella Witte's webshop Inreda Utreda for the kids' room at our new summer house. I picture it to look something like in the pictures above. Stockholm is quite grey today, but I wish you all a great Saturday and hope the weather is better where you are!


6 comments:

  1. Det kommer bli HELT perfekt! ....Lite avis att jag inte har 2 småtjejer som uppskattar hästkudden... Den är alldeles underbar och allra finast just så här! Kramar o fin helg till er!

    ReplyDelete
  2. Fantastiska kuddar!! Låter som det kommer bli såå snyggt! Önskar dig en fin fortsatt lördag. Kram

    ReplyDelete
  3. Riktigt fint. Pingvinkudden är en favorit, så himla fin! Daniella har många fina saker. Blir ett strålande fint rum!

    ReplyDelete
  4. Känner på mig att det här kommer bli sååå fint!

    Glad att kuddarna är uppskattade:) Stor Kram från Daniella

    ReplyDelete
  5. så snyggt!! bra inspo från tidningen, hade gärna haft den vita korg/boxen! :)
    Kram /M

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag också! Har sett att Anna-Malin/Helt enkelt har tipsat om något liknande, kolla där!

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.