Tailsweep topp

Friday 26 April 2013

still life by me

photographer: Kristofer Johnsson

Vårt första uppdrag på Beckmans stylingkurs var att hitta sin egen stil och visa den i form av ett stilleben. Jag är ganska klar över min egen stil. Den är rätt ren, lite grafisk, och flirtar med det mer romantiska boho-chica emellanåt. Självklart strävar man ständigt efter utveckling, och det jag vill se mer av hos mig själv är mer "rockiga" och ful(snygga) inslag.
    Här skapade jag ett stilleben av ett axplock av saker från min byrå här hemma. Therese Sennerholts citat låg i välkomstpaketet från Beckmans, och passar väl in där jag befinner mig i livet, på många plan, idag. Ringen med nitarna är mitt försök att föra in lite rock ;)
    Imorgon är det dags för kurs med Lotta Agaton igen, och på söndag har vi ett riktigt spännande uppdrag att utföra i studio. Självklart ska jag berätta mer snart. Men ni vet, det är lite hemligt än så länge ;)

Hoppas ni får en skön helg alla fina läsare!


10 comments:

  1. Så fint! Heja! Det skall bli spännade att se vad ni skall hitta på i helgen

    ReplyDelete
  2. Tokfint och såå DU! Ska bli såå spännande att se fler bilder från kursen! Ha en underbar helg!! Kramar

    ReplyDelete
  3. Verkligen GILLA! Jag gillar det där enkla, rena och luftiga i bilden.
    Och ringen är riktigt rockig ;)

    Ha en superduper kul helg.
    u.

    ReplyDelete
  4. Tack, och detsamma till dig!

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. Thank you! :) sSure, but make sure you cred the photographer Kristofer Johnsson (by linking to his website).

      Delete
  6. Hej! Tack för en fin och inspirerande blogg! Jag sparade din bild till min Pinterest förra veckan och såg igår att den hade börjat spridits på Tumblr utan att du angavs som källa. Det tycker jag var synd så jag lade upp den på min egen Tumblr och länkade till både dig och fotografen Kristofer. Hoppas att det var okej! Ha en skön helg! /Mia

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.