Tailsweep topp

Friday 1 November 2013

lantern

pic: via French by Design

I senaste Sköna hem (13/2013) finns ett reportage från barnklädesdesignern Melanie Irelands magnifika hem i Antwerpen. Jag visste att jag sett det här hemmet tidigare, och att jag nog också bloggat om det, och det hade jag mycket riktigt gjort här.
   Anledningen till att jag skriver om det igen, är lampan, Lantern av Vincent Van Duysen. Den skulle passa alldeles perfekt hemma hos oss :) Nu undrar jag om någon läsare har koll på eventuellt inköpsställe och pris?

                                                         Ha en härlig fredag!
  
 

5 comments:

  1. what a lovely lamp ! have you heard about the designer Lee Broom ?
    He does very special lightbulps out of crystal glass and I think it would flatter this room even more:
    http://betterymagazine.com/stories/lee-broom/
    Karen x

    ReplyDelete
  2. Jag blev också sugen på lampan så jag mailade Vincent Van Duysens arkitektbyrå och fick detta svar från Vincents assistent:

    It is our pleasure to refer you to Vincent’s partner for interior decoration of his architectural designs, Huyghe Decoratie.
    Their manager, Mrs Catherine Huyghe will be glad to assist you.
    You can reach her via phone (+32 3 776 70 26) or mail (catherine@huyghedecoratie.be). They are located at Pater Segersstraat 12, BE 9100 Sint Niklaas, Belgium.

    Lycka till!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen tack Carolina! Spännande och höra prisklassen :)

      Delete
  3. Finns liknande på Tradera,
    http://www.tradera.com/profile/items/3695214/holship

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.